Franse ministerie van landbouw vertrouwt Sopexa wereldwijde promotie van de Franse levensmiddelen en eetcultuur toe.

Het Franse Ministerie van Landbouw heeft de Groupe Sopexa opnieuw gekozen voor het promoten van de Franse gastronomie. De beslissing van de ministerie van Landbouw, om weer voor Sopexa te kiezen, heeft onder andere te maken met de kennis en ervaringen die
de groep heeft op internationale markten. De campagne omvat de periode van 2013 tot 2017 voor een totaal budget van 9 miljoen Euro in een aantal speciaal geselecteerde landen. Sopexa werkt al sinds 2008 voor de ministerie van Landbouw.

Het Franse Ministerie van Landbouw heeft als missie het bevorderen van de Franse eetcultuur en voedingsmiddelen over de gehele wereld.

Sopexa zal de Franse overheid  assisteren in haar belangrijkste taken, te weten :

  • ondersteuning van bedrijven en brancheorganisaties die naar het buitenland willen exporteren.
  • versterking van de positionering en zichtbaarheid op de belangrijkste markten.
  • bevordering van de Franse gastronomische cultuur.

Enkele Facts & figures 2011:

  • 1 856, het aantal ondernemingen dat Sopexa begeleidt naar beurzen (Pavillon France) wereldwijd
  • 26 000 deelnemers aan het event “l’Apéritif à la Française” in 10 landen
  • 39 Franse weken wereldwijd bij o.a. Tesco, Aeon, Corte Inglés, Hanos, Delhaize, Carrefour… in 20 landen
  • Meer dan 50 conferenties, seminars en wedstrijden
  • Hosting van website www.franceagroalimentaire.com (www.frenchfoodandbeverages.com), de officiële portal voor exporterende Franse producenten.
This entry was posted in Food, lifestyle, Wine. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>